مصاحبه آرشیو خبر ها
یوونتوس شزنــی را بزرگ كرد!

یوونتوس شزنــی را بزرگ كرد!

 

بلندقامت‌ترین بازیكن یوونتوس با 195 سانتی‌متر، این روزها به‌دور از هرگونه حاشیه سنگربان شماره یك بیانكونری است. واكنش‌های او در دومین دیدار یووه در رقابت‌های سری A بی‌تردید یكی از اصلی‌ترین عوامل در جلوگیری از شكست مقابل رمی‌ها بود. شزنی كه چهارمین فصل حضورش در جمع بیانكونری را تجربه می‌كند به تازگی به عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌های سری A در فصل 2019‐2020 نیز انتخاب شده است. طبق آمار اعلام شده او با انجام 29 بازی برای یووه، موفق به ثبت 11 كلین‌شیت و بالاترین درصد سیو در میان دروازه‌بانان شاغل در لیگ ایتالیا (74%) شده است. برای بررسی بیشتر عملكرد سنگربان لهستانی و 30 ساله بانوی‌پیر به سراغ گوئیدو نانی مربی دروازه‌بان‌های سابق باشگاه پسكارا و مربی دروازه‌بانان‌ رم در زمان حضور تِـك (لقب شزنی) در این تیم رفتیم و از او خواستیم كمی برایمان از دروازه‌بان تیم‌مان بگوید؛ گلری كه در مقابل جالوروسی یكصد و یكمین بازی‌اش برای یوونتوس را انجام داد. این مربی 52 ساله كه مدرك B مربیگری‌اش را چندی پیش از یوفا دریافت كرده، در این گفتگو حسابی از شاگرد سابقش تمجید و او را سنگربانی مطمئن و قابل‌اعتماد در دروازه بیانكونری توصیف كرده است.

 

 

یكشنبه شب شاهد بازگشت وویچنك شزنی به المپیكوی رم بودیم؛ استادیومی كه پنج سال پیش نخستین تجربه‌هایش در فوتبال ایتالیا را در آنجا آغاز كرد. او را چطور دیدید؟

 

به طور كلی او شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و در یكی دو صحنه تك ‌به تك نیز درخشان عكس‌العمل نشان داد. حتی در صحنه پنالتی رم نیز او واكنشی بسیار خوب داشت و شاید بدشانسی و لغزندگی زمین باعث شد كه در مهار آن ضربه ناكام بماند. در صحنه به ثمر رسیدن گل دوم رم توسط وره‌توت هم تقریباً كار دیگری نمی‌توانست انجام دهد. شاید اگر شزنی و آمادگی‌اش نبود شرایط بازی به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و یوونتوس با یك امتیاز از میدان خارج نمی‌شد.

 

به نظر می‌رسد فصل را خوب و با انگیزه شروع كرده باشد؛ در بازی مقابل سمپدوریا نیز او یك كلین‌شیت به نام خود ثبت كرد.

 

بله، مطمئناً. به طور كلی او در طول سه سالی كه برای یووه به میدان رفته اغلب نمایش‌های بسیار خوب از خودش نشان داده است. كمتر شاهد اشتباه فاحشی از او در دروازه یووه بوده‌ایم و گل‌هایی كه دریافت كرده نیز معمولاً به دلیل اشتباهات مستقیم یا فاحش او نبوده‌ است. شزنی گلر قابل‌اعتماد و با نظمی است كه در بیشتر مواقع در فرم خوب قرار دارد.

 

از روزهایی كه به رم پیوست و شما با او كار می‌كردید تا به امروز چقدر رشد كرده است؟

 

مطمئن‌تر و باهوش‌تر شده است. از روزی كه به بیانكونری پیوست تا به امروز نوعی بلوغ در شیوه دروازه‌بانی او به چشم می‌خورد كه بی‌شك محصول حضور در باشگاهی بزرگ مثل یوونتوس و بازی در بالاترین سطح به همراه این تیم است.

 

بهترین سیوی كه از او در ذهن‌تان مانده كدام واكنش است؟

 

سیو مسحوركننده و دیوانه‌وار او در اواخر سال 2015، در دیدار مقابل باته بوریسف (بلاروس) در لیگ قهرمانان اروپا هرگز از یادم نمی‌رود. در حالیكه تنها یك تساوی برای صعود ما (رم) به مرحله بعد كافی بود در واپسین دقایق نیمه اول عكس‌العمل فوق‌العاده او شبیه یك معجزه تیم را حفظ كرد. بعد از 5 سال هنوز هم وقتی در مورد آن واكنش حرف می‌زنم هیجان‌زده می‌شوم. اتفاقاً یكبار نیز در دیدار مقابل یوونتوس با شیرجه‌ و جهشی گربه‌وار ضربه سر بی‌نظیر بونوچی را آنچنان دفع كرد كه همه بهت‌زده شده بودند؛ واكنش او در آن بازی مانع از به ثمر رسیدن گل تساوی‌بخش بانوی‌‎پیر و شكست این تیم مقابل جالوروسی شد.

 

در ماه‌های اخیر همواره از جانلوئیجی دوناروما به عنوان سنگربان مدنظر یووه برای سال آتی نام برده می‌شود. اگر این احتمال به واقعیت بپیوندد به شزنی پیشنهاد می‌كنید در یووه بماند یا این تیم را ترك كند؟

 

اگر قرار باشد او روزی از یوونتوس جدا شود، برای ماندن در همان سطح چاره‌ای ندارد جز اینكه به باشگاه‌هایی مثل رئال، بارسا، منچستر یونایتد و امثال آنها برود. البته من بعید می‌دانم او تصمیمی برای جدایی از یووه داشته باشد مگر آنكه پیشنهادی هیجان‌انگیز به دستش برسد.

 

با تشكر از Mirko Di Natale

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: